неделя, 27 юни 2010 г.

Изповедалнята

След на поканата на Облачето много се поласках и пробирах какво да включа в егоцентричния си списък. Спрях се на няколко все още актуални истини за това какво харесвам:

- С риск да прозвучи неуместно - ходенето на работа. Не съм забравила колко е безперспективно да се ожениш за компютъра, но ходенето на работа може и да е разнообразие, социална среда, където да научиш нов виц или да занесеш останки от недояден кекс.

- Да си тръгна на време от работа.

- Понякога посягам доброволно към готварските уреди с цел бъркане на кексове и печене на супи. Резултатът не е непременно ядлив, но поне разведрява мислите. Особено след работа.

- Семейни събирания и посрещане на гости. Онази суматоха по управлението на менюто и легловата база, преговаряне на разписанието и прогнозата за времето.

- Както в песента "Пароле", бонбоните, карамелите и шоколода можеш да дадеш на някоя друга. За мен запази маслините, половинка сирене и една подкова. А, и последния танц.

- Едно хорце поне! Купих си платненки за новия сезон. За всеки случай, не се знае кой и кога ще свири сбор.

- След безбройните препратки към тубата, няма как да премълча, че еднакво добре се чувствам в задимено мазе с пиано, както и в концертна зала с много прожектори. Въпрос на баланс и на радовно посещение и на двете.

- Харесвам още спретнати старци, къщи с дворове, гащи с джобове, удобни обувки, красиви обувки, куфари с колелца и някои книги. И още едно-две удобства на цивилизацията.

Какво може би не знаете (трудно е да ви изненадам, имайки предвид, че тук чете близкият антураж):

- В началното училище ми викаха "Гризето". Обобщително от Христова и грисче. Началния курс започнах 17 кг и завърших 26 (кила, не години).

- Веднъж се возех в една кола на задната седалка до Тони Бръчката (актьор, вече не е сред нас). Аз бях на около десет, но се случи мойта коса да се заплете в неговото копче на ръкава на сакото. Разплетохме работата без излишни неудобства и той ме попита дали обичам да се глася пред огледалото. Естествено, че отрекох. Сега се оказва, че имам едно сгъваемо огледалце в чантичката, друго средно по големина в спалнята и трето огромно в коридора. И една тайна - по улиците за бърза проверка са мн удобни огледалцата на колите и още по на моторите.;)

- На един конкурс за деца цигулари сбърках една нота от края на втората пиеса и реших, че не е нужно да продължавам. Взех си цигулката под мишница и напуснах сцената с рев. Така и не възприех състезателния дух на тези конкурси, останал ми е само неприятен спомен от напрежението. Просвирих с удоволствие чак в университета по- ... популярен репертоар.

- По време на следването живях в общежитие с монахини. Съвместното ни съжителство беше много обогатяващо. Имахме общ бизнес с гледане на деца от католически семейства. Или ги забавлявах по време на неделната служба, или по къщите срещу необлагаема сума.

- От най-новата история нямам тайни. Сигурно не знаете някоя и друга парола, пин код или какво играе в понеделник вечер майката на Мартин Солвейг. Но на някои от тези въпроси и аз нямам отговор.

Много ще ми е интересно да прочета версията на Карлсон от покрива...

2 коментара:

  1. Karlsson ot pokriva

    Karlsson spravedlivo moje da bade obvinen, che ne moje da chete, sled kato se seshta da otgovori sled, kaji go, edna godina. Parvo, proshtavaite za latinitsata, ne sam si v kashturkata i po tozi vapros niama kakvo da se napravi v momenta. No se pochuvstvah polaskana ot liubeznoto vnimanie, ta dori i veche da ne e aktualno, mislia da spodelia nabarzo nastoyashtoto sastoyanie. I taka, kakvo haresvam:

    #solidni obuvki i botushi, koito sa udobni i sastevremenno ti davat sigurnostta, che ako sluchaino ritnesh niakoi nahalnik s tiah, tova shte bade poslednoto prejiviavane v jivota mu. V tazi vrazka primiram ot blajensvo, che sled ima-niama dva mesetsa shte doide vreme za gumenite mi botushi, koito na praktika se yaviavat letnite mi obuvki.

    #mra si da shiya pokrivki za masa i vazglavnichki s volancheta i kadrichki i taino da se laskaya kolko sposobna sapruga ima Johannes :)

    #obicham da ziapam po nebeto, lunata i zvezdite, izgrevi i zalezi, oblatsi... Dnite minavat barzo i chesto se ulaviam, che si mislia kato Malkiyat Prints, a imenno, che gledam po 2-3 zaleza v edin den. Obache niakak si nikoi okolo men ne obrashta vnimanie na pochti bezkrainite vazmojnosti za tsvetovo oformlenie na edno nebe (zeleno nebe niama).

    #obicham da sabiram bagaj za pateshestviya i poseshteniya pri skapi rodnini (a na miasto - sumatohata s leglata i s podrejdaneto na masata :), a sashto i da se pribiram u doma sled pateshestviya.

    #obojavam da barnikam v kuhnenskiya biufet s vitrinkite.

    #i mnogo drugi.

    Kakvo moje bi ne znaete za men:

    #parvo da se ugovorim, che malko neshto se samniavam da ima taini pokrai men, edno, che az si kazvan, i vtoro, che opitite mi da skriya neshto sa predvaritelno obrecheni na neuspeh, zashtoto se okaza, che mislite mi tekat po cheloto mi kato subtitri. (tova poslednoto otkritie strashno me potrese, ochevidno sam prozrachna kato staklo).

    #ta moje bi ne znaete, che haresvam molivi - obiknoveni, HB, da se ostriat s ostrilka, kolkoto po-shareni, tolkova po-dobre, ama da ne sa bezvkusni.

    #vsashtnost haresva mi da hodia na izpiti - sigurno, zashtoto mi se otdava

    #chesto imam useshtaneto, che horata sa mnogo stranni... Osobeno v sluchaite, kogato ne pripadat ot vaztorg ot moeto gotvene.

    Sega obache Karlsson shte otleti, zashtoto nadushva hrana! Blagodaria za vnimanieto!

    ОтговорИзтриване
  2. Миличък Карлсон, трябва да започна с едно голямо "ХА-ХА-ХА"! Ти ми отговори с една година закъснение и ето, че само 14 месеца по-късно, прочитам коментара ти.:) Радвам се, че се отзова на поканата!! Съвсем скоро се очертава възможност да практикуваме някои любими точки от списъчетата, а именно потягане на куфари и управление на леглова база. До най-скоро,
    М:)

    ОтговорИзтриване