неделя, 13 декември 2009 г.

Елхи

По случай коледните приготовления се сетих да напиша за няколко елхи. Под 'елха' обобщавам коледно дърво с украса, няма да изпадам в таксономични подробности за разликата между бор, ела, елха и елша, кипарис и туия, елен и лос, ...

Вчера видях един баща и две деца да пренасят елхата от магазина до дома. Бащата беше подхванал елхата от единия край, а за другия се бяха щипнали децата - уж да помагат. Децата бяха дребни и се спъваха от клоните, които се влачеха по земята, и така бащата влачеше елхата и двете деца. Фигуралната композиция се спираше през пет метра за престрояване на децата и почивка на бащата. Много мила процесия, но не посмях да ги снимам.

Другата елха е от фаойето на партерния етаж в работата. Невисока и украсена умерено, беше подредена до креслата за чакащи. Проблемът идва от креслата, които са тапицирани с червен плюш, а дървената част е боядисана в златно. Край този разкош елхата, макар и украсена, излеждаше като стажантче от провинцията, дошло на интервю. ;)

И третата елха, за която се сещам като неуместна, е от интензивното отделения в една болница. Беше построена на средата на един коридор, където хвърчаха носилики с хора, които си стискат душата в зъбите, и всяка спечелена минута е животоспасяваща. Елхата затрудняваше движението и противно на добрата клинична практика се кипреше на това централно място с недезинфекцираната си украса.

Не съм украсила будоара, но откакто започна да ми задобрява на дробовете, и на душата ми просветна. Ходя на работа като война на светлината - с радост и без вина.

3 коментара:

  1. На мен най-"неуместна" ми се вижда модата на черните елхи!

    ОтговорИзтриване
  2. А на мен тази в спешното.:) Иначе много приятен триптих се е получил.:) Също така ме подсети да си преговоря малко за ВнС и да се подкрепя с Куелювска мъдрост. (После ще се запиша на тае-бо и ще давам интервюта, че най-щастлив се чувствам сред моите цветя.;)

    ОтговорИзтриване
  3. @ Облачето: Черни? Аз видях сини от общинската украса.
    @ Стоян: Искаш да кажеш сред лимоните ? :)

    ОтговорИзтриване